Petitie Koopzondagen in Huizen.

Alan von Michaelis is een internetpetitie gestart om ’de koopzondagen ook naar Huizen te halen’.

De petitie van de jeugdige Huizer - die te vinden is op de website petities.nl - was vrijdag al door bijna duizend mensen ondertekend. ’Wij klanten willen niet meer naar omliggende gemeentes reizen om te shoppen’, aldus de opsteller. ’Dit moet in Huizen kunnen.’

De Huizer somt diverse voordelen op van koopzondagen. Die zijn volgens hem beter voor de consument, creëren bijbanen voor jongeren en maken Huizen aantrekkelijk voor nieuwe winkelketens. Verder zijn ’reisafstanden korter met de auto waardoor er minder gereden wordt, wat goed is voor het milieu’. De petitie - die zich vooral name richt op 24 en 31 december - is bedoeld om de ’gemeente Huizen wakker te schudden’: ’zondag is geen rustdag meer maar gewoon een werkdag’.

PvdA-fractievoorzitter Maarten Hoelscher roept op Twitter iedereen op om de koopzondag-petitie te ondertekenen. Hij kondigde deze week tijdens de commissievergadering al aan dat de Huizer sociaaldemocraten ’de boer opgaan om de actie te ondersteunen’.

Link Petitie koopzondag : petities.nl

(Deze petitie is bedoeld om de gemeente Huizen wakker te schudden over het feit dat zondag geen rustdag meer is maar gewoon een werkdag. d.m.v. deze petitie willen wij de koopzondagen ook naar Huizen halen. Helpt u mee? Wij richten ons nu vooral op zondag 24&31 december 2017)