Maarten Hoelscher lijsttrekker PvdA-Huizen

aarten Hoelscher lijsttrekker PvdA-Huizen

PvdA-fractievoorzitter Maarten Hoelscher is gisteravond door de leden van de Partij van de Arbeid Huizen gekozen als lijsttrekker bij de komende gemeenteraadsverkiezingen van 21 maart 2018.

Ook op nummer 2 is een vertrouwd gezicht terug te vinden, Margot Leeuwin. De eerste nieuwkomer staat op nummer 3, oud-politieman  Stef van der Pas.  Op nummer vier is raadslid Kerem Gencer te vinden en de eerste 6 op de lijst worden gecomplementeerd met Niek Honing en Marcel Vredeveld. Op de lagere plaatsen staan bekende en minder bekende partijgenoten waarvan er een naam opvalt: die van Dian Vrijmens, drijvende kracht achter de actie tegen de vrij liggende HOV-busbaan.

Alvorens de lijst werd vastgesteld, hebben de leden van de afdeling het verkiezingsprogramma ‘Huizen voor iedereen, gelijke kansen voor allemaal’ vastgesteld. Wat de PvdA betreft wordt de komende raadsperiode de tijd van échte keuzes maken. Deze moeten een sociaal, bruisend en aantrekkelijk Huizen op de kaart zetten.

De PvdA wil de komende jaren onder andere fors inzetten op horeca met terrassen op het Oude Raadhuisplein en de herontwikkeling van de Havenstraat (rond de Krachtcentrale) met kunst, cultuur en horeca. Voorts moeten winkeliers de ruimte krijgen te ondernemen door de winkelopening op zondag mogelijk te maken en dient de inspraak van burgers verbeterd te worden. Ook wil de PvdA de armoede in Huizen te lijf gaan die helaas steeds tastbaarder wordt. ‘Vooral kinderen moeten hier niet de dupe van worden en gelijke kansen krijgen als hun leeftijdsgenoten om iets van hun toekomst te maken’ aldus lijsttrekker Hoelscher. Om iets te doen aan de meer dan 900 woningzoekenden in Huizen, worden er wat de sociaaldemocraten betreft meer sociale huurwoningen gebouwd. ‘En om zorg dichtbij te houden, willen wij het regionaal zorgcentrum, dat ontstaat door het verdwijnen van het Tergooi ziekenhuis in Blaricum, naar Huizen halen’ zegt Margot Leeuwin.